Saturday, August 2, 2014

Pendedahan Sanusi, Akhirnya kebenaran datang jua

Bukan sekali tetapi berkali kali blog ini menulis tentang balak dan salahguna kuasa oleh Pas Kedah ketika memerintah. Namun berkali kali juga dinafikan oleh Setpol MB ketika itu Tn Haji Sanusi Md Nor. 

Walaupun ketika itu ada bukti percakapan yang boleh dipercayai menunjukkan berlaku salahguna kuasa, namun Pakteh tetap simpan sedikit rasa percaya kepada Setpol MB, maklumlah....pada Pakteh, parti mana pun beliau selagi memegang amanah menjaga urus tadbir politik MB, orang itu perlu dihormati. 

Minggu ini, tuduhan Pakteh diakui sendiri oleh x Setpol MB dan apa lagi yang boleh dilakukan selain bersyukur kerana kebenaran muncul jua. Bukan mudah untuk beliau memuntahkan segala kerja keji sewaktu berkuasa tetapi itulah takdirnya. Berkat Ramadhan dan Syawal, beliau mungkin telah membuat keputusan nekad untuk menceritakan kebenaran dan memusnahkan kebatilan.

Pas Kedah dan Pas Pusat Pakteh sarankan berdiri teguh dibelakang beliau. Sebagai parti yang menjadikan agama sebagai teras perjuangan, pendedahan kebenaran ini adalah sesuatu yang wajar dihormati dan diakui bukannya keji dan mengeji.

Cukuplah sekian lama menjadi keldai PKR dan DAP, Pas juga ada harga diri. Sudah acapkali juga blog Pakteh ini menyarankan Pas menjauhkan diri dari PKR.Anwar tetapi siapalah Pakteh....sekadar ahli UMNO yang memiliki blog cap ayam...

Sesiapa yang pernah baca blog Pakteh akan menemui saranan Pas jauhkan diri dari PKR/Anwar kerana parti Anwar itu akan merosakkan Pas akhirnya. Adalah lebih baik Pas kedah bekerjasama dengan YAB DS Mukhriz Tun Mahathir yang sejak awal mentadbir telah menunjukkan keazamannya untuk berbaik-baik dengan Pas Kedah. Tidak rugi mencuba di Kedah cuma.....Datuk Mahfuz bulih ka? 

p/s: Banyak lagi kalu Nusi nak dedah......dia cuma bagi sinopsis ja tu utk sebuah novel "penyelewengan" yang beribu-beribu muka surat.

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih