Friday, February 7, 2014

YB Mahfuz paling layak calon PRK Kajang

Kegilaan manusia kepada kuasa seperti menemui titik noktahnya apabila DS Anwar Ibrahim dicalonkan oleh PKR untuk PRK Dun Kajang. Mungkin Pakteh tidak membuat kajian awal diseluruh dunia tetapi suara hati mengatakan tidak ada pejuang tulen di dunia ini sanggup membunuh karier politik Isteri dan Rakan demi gila kuasa. Parlimen Permatang Pauh menyaksikan kerakusan Anwar. Kini rakyat dihidangkan dengan episod yang sama di Dun Kajang. Manusia apakah yang sanggup berbuat begini tanpa rasa malu?

Apa yang mustahil bagi ahli politik lain, menjadi tidak mustahil bagi Anwar cuma kariernya dipenuhi dengan kaedah MAIN BELAKANG. Inilah yang berlaku kini.

Apa yang ingin Pakteh lontarkan sebenarnya sesuatu yang lebih menarik. Gabungan Haram PR sepatutnya sedar bahawa Anwar bukanlah satu-satunya individu yang layak untuk Dun Kajang. Calon terbaik sebenarnya datang dari Parlimen Pokok Sena Kedah. YB Mahfuz mempunyai kredibiliti dan kelayakan mengatasi YB DS Anwar. 

Jika dinilai dalam apa jua sudut, YB Mahfuz tetap akan muncul sebagai pendahulu. Jika dinilai dari jati diri terhadap parti, Anwar masih baru dalam PKR sedangkan YB Mahfuz sudah sekian dalam dalam Pas. 
Paling penting, dari segi ilmu, YB DS Anwar dikatakan hanya mengaji bab Melayu di UM tetapi YB Mahfuz bergelumang secara praktikal di arena penerbangan negara. 
Ketika YB DS Anwar memarahi wartawan....Mahfuz sudah mampu mengajar nama sejenis kuih kepada wartawan.
Jika diamati kehidupan keluarga YB DS Anwar, sudah ada kepincangan ketara apatah lagi terbaru kes penceraian YB Lembah Pantai sedangkan Anak YB Mahfuz kata orang sekadar mendiami sekolah membasmi ketagihan sahaja.
Jika ada tomahan yang teruk pun terhadap YB Mahfuz, beliau sekadar diakui sebagai Mr Bean Malaysia sahaja berbanding YB DS Anwar yang terkenal dengan kemampuannya berzina dan meliwat. 
Dun Kajang perlukan pakar penerbangan dan hero filem komedi seperti YB Mahfuz untuk mewakili mereka. Harga satay kajang yang tinggi dan sukar dikawal bukan penyebab utama kekosongan kerusi Dun Kajang tetapi calon PR perlulah mempunyai kemampuan untuk menyembelih sendiri daging lembu dan ayam dan ini hanya ada pada YB Mahfuz, tidak pada YB DS Anwar. 

Paling utama, pencalonan YB Mahfuz akan meringankan beban Khalid dan Azmin yang bersaing merebut hati DS Anwar.
Jika YB Mahfuz menang, pasti Selangor akan lebih maju kerana komen-komen dari YB Mahfuz akan melonjakkan lagi tahap kepercayaan pelabur. Nilaikan komen beliau berkenaan Kedah, pasti rakyat Selangor akan teruja. Jika YB Mahfuz tidak dilantik sebagai MB, lantiklah beliau sebagai penasihat ekonomi kerana YB Mahfuz pernah ada rekod dalam GLC di Kedah. Walaupun GLC itu gagal dalam satu bidaan dan YB Mahfuz meletak jawatan, sekurang-kurangnya beliau membuktikan layak dilantik dalam GLC. 

Akhirnya.....YB Mahfuz ini sebenarnya seperti jelmaan Ultraman dari Jepun yang menghalang YB DS Anwar baru-baru ini. Jelmaan Ultraman ini mampu melaksanakan segala-galanya dalam sekelip mata dan kerana orang lain tidak mampu berfikir dibucu kotak seperti beliau, maka dikritiknya Pentadbiran Kedah dibawah BN ketika ini.

p/s: Soal kelemahan Mahfuz ni...ramai kawan2 dah ulas jadi pakteh sekadar berfikir dibucu kotak seperti Mahfuz...

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih