Friday, March 30, 2012

Biar betul..!! PEMANDU asyik BER***** punca kemalangan pelik...

Kes pemandu syok sendiri ni selalu diperkatakan orang...

Tentu kita pernah baca kes pemandu memandu laju sambil mengadakan hubungan seks....
Ada juga kes memandu laju akibat mabuk arak..
Ramai mati kerana kes memandu tidak mengikut undang-undang jalanraya

Jika berkonvoi...biasanya pemandu hanya mengikut arahan marshal namun ada kes pemandu nak tunjuk pandai....mati terlanggar..

Mungkin kes naya....penunggang basikal dilanggar pemandu kereta...kes dikira langgar lari namun plate kereta tertanggal.....akhirnya menyerah diri.....

Ada juga kes pemandu cabut lari bila jumpa sekatan jalanraya.....puncanya tidak ada lesen atau lesen mati atau lesen terbang..

Apapun kesnya......PEMANDU yang benar-benar berhemah sahaja mampu memandu kereta menuju ke destinasi dengan selamat.

Faktor ini menjadi punca Pakteh risau dengan PEMANDU Datuk Seri Azizan Razak, Menteri Besar Kedah. Dengan mengambil kira latarbelakang PEMANDU yang mai kedah dua tiga hari lepas......mungkin destinasi DS Azizan tidak akan sampai. Jika sampai pun terlambat.....

Pakteh kadangkala tergelak pun ada. pelik pun ada malah termanggu sendiri memikirkan betapa kerja bodoh dan bangang ini dibuat oleh parti yang mendakwa ingin memerintah negara melalui Pembalun China Doll, Anwar Ibrahim. Bukankah alasan kehadiran baru-baru ini untuk meneliti kemampuan DS Azizan melaksanakan manifesto PRU12 dikira amat-amat terlambat?. Apakah tidak ada alasan lain yang boleh difikirkan oleh PEMANDU?.

Secara bangangnya, apakah setakat itu sahaja skill yang Mat Sabu ada untuk menjatuhkan air muka DS Azizan?. Pakteh pernah katakan Pas perlu MALU ditakdirkan Bertimbalan Presidenkan Mat Sabu @ pembalun bini orang. Bila Pakteh kata lagu tu.....Pas marah Pakteh tapi depa lupa Mat Sabu ni, nampak ja loqlaq, tapi bab nak cilok hak orang, dia pakar.

Apakah PEMANDU tidak boleh memberikan alasan untuk menjernihkan kekeruhan PAS Kedah sebagai alasan utama untuk hadir mai ke Kedah?.

Apapun...sekali tahniah DS Azizan.....anda dapat pemandu yang latar belakangnya ada macam2 masalah. Kes lesen terbang ada, kes memandu sambil buat seks ada, kes memandu secara merbahaya ada......so..hati-hati dok dalam kereta tu....silap-silap terbabas......naya....

p/s - 1: Dah ada PEMANDU baru ni....Setpol leh tumpang naik skali tak?....xyah la dok tumpang bro....Estima tu lagi ada class...

P/s - 2: PEMANDU ni drebar biasa ja..kereta MB bawak tu ada remote cencor n remote control...yang pegang remote control tu Mat Sabu & Menteri Besar Kuala Kedah...jadi arah tuju tu kena la hati-hati DS.

1 comment:

Pakteh said...

Alisha Residence

Sila rujuk email yang dihantar oleh admin betoika blog iaitu zack_tips@yahoo.com

Terima kasih

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih