Monday, December 1, 2008

Sakit gigi



Assalamualaikum.
Dah masuk hari kedua pakteh sakit gigi. Nak cabut gigi depan sekali...isk..hilanglah kehensoman dan kemachoan pakteh.
Sebenarnya gigi yang sakit tu dah lama..dah 4 tahun...pakteh pernah rujuk dengan doktor pakar...katanya pakteh perlu dibedah kerana punca sakit yang berlarutan itu bukan dari gigi...tampal or rawat pun tak guna sebab punca sakit dari bawah...dari tunjang atau bahasa kini "akar umbi". Bila hilang sakit..pakteh lupa dan seronok...lupa segala sakit dan niat asal nak buat pembedahan.
Hari ni sakit lagi dan pakteh mula teringat yang doktor dah nasihatkan pakteh supaya gusi yang bersangkut paut dengan gigi tu perlu dibedah. Jika dibiarkan..lambat laun kerosakan itu akan merebak dan membawa musibah kepada gigi yang lain. Semuanya kerana bukan gigi yang sakit tetapi kerosakan di bahagian tunjang atau akar umbi.
Kali pakteh takkan terlupa atau sengaja melupakan diri lagi....hilang ja sakit ni...pakteh akan terus buat pembedahan..segala kekotoran, kuman, virus, nanah dan segala benda yang menjadi penyebab kepada gigi pakteh yang sakit selama 4 tahun ni akan pakteh buang.
Tak pasti lagi bila tapi kalau ke hospital/klinik kerajaan...pakteh akan dapat pembedahan percuma cuma..kena tunggu beberapa bulan..entah2 bulan Mac nanti baru boleh bedah.
Kalau pakteh nak cepat..mungkin ke hospital swasta yang mungkin keluar sedikit duit tapi...lumayan kerana gigi tak sakit lagi...
aduh...sakitnya bila gigi sakit atau sakit gigi...

Sakit gigi orang kata paling tak tahan..bagaimana dengan UMNO hari ini yang sakitnya membuat "akar umbi merajuk hati" seperti tunjang gigi?

p/s: Betoika apa pakteh kata ni?...betoi laa...xtambah langsung aih...ni pun dok tengah sakit ni....orang sakit gigi jangan dok buat main2...panas baran yang xdak pun buleh mai....

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih