Monday, October 20, 2008

Tahniah

Assalamualaikum
Pertama sekali...tahniah kepada Semua pemenang bagi perebutan jawatan pemuda dalam pemilihan Pemuda UMNO Bhg. Sik.
Tahniah kepada Mahathir Abd Hamid yang memenangi kerusi Ketua Pemuda, kepada Naib Ketua yang menang tanpa bertanding, semua 15 AJK Pemuda, 20 perwakilan ke Mesyuarat UMNO Bhg. Sik 8 November nanti, perwakilan yang akan memberikan undi kepada Ketua Pemuda UMNO Malaysia pd Mac 09 nanti, Tahniah juga kepada Paklong KEDA yang memenangi kerusi Pengerusi Tetap dan semua yang berani bertanding.....Tahniah!
Kepada pemenang, anda mulai sekarang memegang amanah yang begitu berat untuk menyatukan kembali pemuda-pemuda cawangan yang berpecah dua iaitu penyokong Det dan penyokong Nazri. Memang mudah mengungkapkan ini hanya bertanding dalam UMNO dan akan bertaut kembali selepas ini..persoalannya..BILA?. Kempen yang dijalankan agak panas dari satu pihak sehinggakan Det yang dianggap calon pilihan untuk menang kerana telah terbukti khidmatnya dalam Pemuda hanya memang tipis atau Nazri hanya tewas tipis. Det memperolehi 96 undi, Nazri 91 dan 2 undi rosak. Senario ini memberi bukti banyak kerja yang perlu dilakukan dan bukan terbawa-bawa dengan kemenangan yang diperolehi.
Pakteh juga berpendapat Det tidak akan menghadapi masalah dalam bekerjasama dengan 15 AJK yang terpilih kerana 12 daripadanya dalam team beliau dan lebih menarik 3 yang berbaki juga mempunyai hubungan akrab dengan beliau. Ini memberi satu harapan bahawa pemuda Sik akan dapat dibina semula.
Bagi calon Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Pakteh sependapat dengan DS Rais Yatim, Mukhriz mempunyai Aura tersendiri. Nyaris2 dipilih sebulat suara jika tidak diganggu dengan cadangan mencalonkan DS Khir Toyo. Dengan semangat dan nada suara yakin....majoriti memilih DMM dan DS Khir hanya mendapat 7 pencalonan sahaja dari 189 perwakilan. Khairy??
Sebenarnya nama khairy dikaitkan dengan Det untuk menjatuhkan reputasi Det. Malam terakhir berkempen perwakilan diberikan arahan jangan mengundi Det kerana beliau orang Khairy. Bayangkan betapa begitu mudah untuk menjatuhkan seseorang....kaitkan saja individu itu dengan nama Khairy...
Mujurlah tidak ada pencalonan untuk nama Khairy dan jika tidak..sudah pasti perwakilan akan merasakan ini adalah arahan Det dan keputusan yang dibuat ketika pengundian akan memihak kepada Nazri. (majoriti ahli mesyuarat bersetuju pemilihan ketua dan naib ketua serta ajk UMNO malaysia dibuat terlebih dahulu)
Betoika ini boleh berlaku di Sik? betoi laa..takkan nak tipu...ini Pakteh belum bukak cerita apa berlaku di Havard Hotel lagi....apa perwakilan dapat? cukuplaa...pemilihan dah berlalu...yang menang pastikan UMNO sik kembali kuat..yang kalah?....Anda adalah ahli UMNO...kalah atau menang...usaha memulihkan UMNO perlu diteruskan.

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih